Airlie beach-cape trib. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Koudijs - WaarBenJij.nu Airlie beach-cape trib. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Koudijs - WaarBenJij.nu

Airlie beach-cape trib.

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 December 2014 | Australië, Cairns

Airlie beach
De nachtbus komt om 7.15 s'ochtends aan in airlie beach, bij het inchecken Noora ontmoet een fins meisje. Na het inchecken hebben we besloten dat we na zo'n lange reis (ik 9 uur zij 21 uur) wel een lekker ontbijtje hadden verdient! dus gezellig samen het centrumpje in gelopen waar we heerlijk aan het strand hebben zitten ontbijten. genieten. smiddag heb ik hier eindelijk mijn whitsundays zeiltour kunnen boeken...hehe.
S'avonds tijdens het eten kom ik menno en marie weer tegen hij is nederlands en zei frans canadees. toen we hoorde dat er savonds een trivia wedstrijd was met als prijs een fles bubbels, werden we natuurlijk meteen een team. en gewonnen natuurlijk! party!!
volgende dan gezellig met noora en Canada(ben dr naam even kwijt) lekker aan de lagoon gelegen, vanaf hier tot aan het noorden mogen we niet meer in de zee zwemmen vanwege de marine stingers, maar de lagoon is een goede oplossing, een lekker koud gratis zwembad! perfect =D smiddags lekker gaan lunchen bij de jappaner SUSHI!!!jumjumjum makes my day =D
savond bbqen met noora daarna weer trivia gewonnen!

whitsundays

Ik zit in de haven al te zoeken naar onze zeilboot maar ik zie alleen maar grote witte spiksplinternieuwe catamarans en zeilboten...Daar komt pascal aan onze duikinstructeur en hij neemt ons mee naar onze zeilboot, een heel mooi klein oud houten zeilbootje uit 1800 je kunt haar haast niet zien liggen tussen alle mega grote jachten. SUMMERTIME. gelukkig zijn er niet alleen maar koppels op onze boot, nog 2 andere meiden die ook alleen aan het reizen zijn. Jessica en Sarah jessica uit spanje en sarah uit de vs bijvertrek de rest ook ontmoet, david en shloni, de homo's dan had je nog een 3 duitse koppels die alleen maar duits praatten... wat is dat toch met die duitsers? nog 2 dames uit canada en een koppel uit de vs. bij vertrek hadden sarah jessica en ik niet gelijk zeebenen, dus maar achter op de boot op de jaccuzi gaan liggen om niet ziek te worden. smiddags na de lunch komen we aan op whitehavenbeach. WAUW. dit is dus wat ze noemen hemel op aarde. parelwit strand azuur blauwe zee. WIE HET EERST IN HET WATER LIGT! kleren uit, jelliesuit aan en hoppa! liggen we lekker in het water, zwemt er zon mega grote rog onder ons door. moeilijk te bevatten dit zo mooi als het is.
smiddags met z'n alle de zonsondergang gekeken, met een hapje en drankje. daarna met zn alle uno spelen! op eens horen we een hele grote plons in het water...er zijn hele grote vissen aan het jagen rond de boot. heel tof.
volgende dag 7 uur ontbijten en daarna de hele dag snorkelen! mocht helaas niet duiken vanwege mn oren :( maar ik moet zeggen snorkelen was ook prima te doen! door mega grote zwermen met vissen zwemmen, en dan heb je mijn nieuwe favoriete dier: de maorivis! net een hond maar dan in visvorm zeg maar ongeveer een meter groot, en grote dikke zwarte zoeloe lippen. =D
savonds tijdens het bbqen op de boot zitten we met zn alle weer naar de jagende vissen te kijken, ze zijn echt mega groot er zitten sommiga tussen die zeker anderhalve meter zijn. het gaat echt tekeer daar, je ziet de kleine visjes springen en dan komt de grote er achteraan. één klein visje denkt echter te ontsnappen, en springt zo de boot op tegen jessica en mij aan! hilarisch! Toen hoorde we opeens wel een hele grote plons in hetwater, wat kan dat nou zijn vroeg de kaptein, maar niemand had het gezien. de kaptein zet de schijnwerper aan, en we zitten allemaal te wachten tot het terug komt...en jahoor DOLFIJNEN zoo gaaf, 3 stuks en een baby, wat ongelovelijk gaaf.
volgende ochtend was ik al vroeg wakker, het personeel aka pascal. lag nog lekker te slapen op het dek. ik ga stillentjes met mn benen overde reling zitten en wat zie ik? een stuk of 6 zee schildpadden die constant hun koppie boven water steken balen dat ik geen camera bij de hand had, maar wat gaaf zeg! deze ochtend wezen zee kajaken, in de hoop nog meer schildpadden te zien, maar helaas.smiddags onze trip afgesloten met een lekkere lunch waarna we de zeilen hezen op weg naar het vaste land van airlie beach.

townsville
hmm...saaie bedoeling dit zeg, even wat gewinkeld in de 3 winkels die nog niet leeg staan. volgende dag maarnaar het museum geweest, daarna naar het aquarium en het schildpadden ziekenhuis. dat was erg mooi om te zien. heel leuk was dat je hun schild kon 'borstelen" dit vonden ze heerlijk, ze gingen er helemaal door schudden met hun oogjes dicht geknepen. super lief.

magnetic island

super leuk hostel pal naast de koala sanctuary waar ik gratis heen ben geweest met dank aan mijn canadese vriend van wie ik spontaan zijn kaartje kreeg, nadat ik 3 woorden met hem had gesproken, prima! schilpad hagedissen slang en koala vast kunnen houden, alleen de krokodil mocht niet omdat ie net had gegeten...haha smiddags de forts walk gedaan, super uitzicht hier loop je langs alle overblijfselen van de 2de wereld oorlog met allemaal informatie, je hebt haast niet door dat je en berg aan het beklimmen bent. laatste dag, je raad het nooit, een nieuwe buurvrouw! jessica! haha samen zijn we de rockwallibies wezen voeren, wat een schatjes zeg. eerst was er 1 maar toen ze zagen dat we ook wortels hadden meegenomen, toen waren het er een stuk meer!jessicawou na het voeren even haar handen wassen, bij zo'n boot schans zeg maar, ik zei nog doe voorzichtig! maar het was zo glad dat ze er zo in gleed. ik natuurlijk als reddende engel haar dr uit vissen, alles was zeiknat, dr telefoon deed niks meer. verschrikkelijk. savond maar lekker samen gegeten om van de schrik te bekomen.

cairns

Cairns. stad. ik hou nie zo van dit soort steden. al die drukte al die zwervers, wel een super leuk hostel. maar gauw een trip geboekt naarhet daintree regenwoud om daareen nacht te verblijven.
eerst langs de mossmanriver mooi met al die grote kiezels erin ;)
in cape trib beach house, supe gaaf een hostel miden in de jungle! savonds in het donker de nightwalk gedaan ik was de enige dus kreeg een private tour! midden in de jungle doen we onze zaklapmen uit, maar donker is het niet, fluoriserende takken en paddestoelen zo mooi..
er staan ook gigantische Stranglerfigs. kijk maar naar de foto, daar sta ik midden in de boom aan het begin van de wortels. heel gaaf
savonds terug in het beach house, wil ik gaan douche zit er een mega spin in de douche zo groot als m'n hand! hier zijn die spinnentjes waar jij mee aankomt niks bij Robert-jan Koudijs! toch voor de zekerheid maar laten weghalen, ze dachten eerst toen ik het vertelde dat het een Huntsman was, maar toen hij m zag, wist hij t toch niet zeker.hij had nog nooit zo'n grote gezien! ik ga het nog wel even googlen waneer m'n internet goed is! volgende ochtend: JUNGLE SURFING!! grote kabelbaan tussen de bomen echt mega leuk!(zie foto!)
op de terugweg langs de mt alaxandra lookout, hier zie je hoe de daintreeriver in de oceaan stroomt erg mooi uitzicht. daarna een rivercruise... krokodillen spotten maar niet heus, wel een gave vogel gezien, of bijna niet gezien, t was net een tak! dit is mijn afsluiter van de oostkust van Australie, 8 dec ga ik een expeditie doen,bijna 2 weken de outback in! geen elektriciteit, geen stromend water, geen bereik. door een woestijn heen met 40 graden. nieuw avontuur!

  • 05 December 2014 - 21:20

    Didi En Erik:

    Goed bezig San! Have fun in the Outback! Dikke zoen Didi & Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Sanne

Actief sinds 01 Okt. 2014
Verslag gelezen: 1340
Totaal aantal bezoekers 4309

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 09 April 2015

Australie en nieuwzeeland!!!!

Landen bezocht: