mooloolaba tot agnes water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Sanne Koudijs - WaarBenJij.nu mooloolaba tot agnes water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Sanne Koudijs - WaarBenJij.nu

mooloolaba tot agnes water

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 November 2014 | Australië, Agnes Water

29okt-2nov. mooloolaba

Australian zoo!! je weetwel,die van die krokodillenvanger van tv? leuke dierentuin hoor, kangaroovoer kopen en tussen de kangaroos liggen op t gras =D made my day!hier geen olifanten giraffes of leeuwen, maar vooral slangen koalas dingos en natuurlijk krokodillen!
volgende dag om maar in t dierenthema te blijven naar UNDERWATERWORLD!! super gaaf, misschien zelfs leuker dan de zoo. door tunnels met vissen, haaien en schildpadden! lichtgevend koraal en lichtgevende vissen zelfs! ze hadden zelfs een soort spiegeldoolhof met kwallen.
laatstedag mooloolaba, naar de spit gelopen door de haven, de spit is waar de schepen binnenkomen daarna nog lekker onder een palmboompje op t strand gelegen. heerlijk.

2nov-5nov...nee 7nov! NOOSA!!

noosa flashpackers... je heb hostels en je heb Hostels he... super schoon dikke rainshowers super fijne lounge banken en leuke mensen, geen straf dat ik hier 2 nachtjes langer moet blijven voordat ik naar fraser island kan! eerst met 3 ierse dames op de kamer, waarvan een een koffer meehad die 3 keer zo groot was als mijn backpack! idioot. lekker wezen wandelen door noosa nationalpark(3,5uur door de regen..) kom ik halverwege een bebloede boom tegen met niet ver daarvan een bord dat je beter niet alleen kunt lopen...hm..
Gelukkig, verteld de parkranger me de volgende dag dat die bebloede boom een bleeding gum tree is, en dat dat gebeurd door regenwater wat in het boomschors blijft zitten en vervolgens vermengd met boomsap eruit sijpelt. en over het alleen lopen tja dat is omdat een gek rond loopt die mensen lastig valt...hmpf..
volgende dag lekker winkels wezen kijken en lekker naar de spa geweest..tja wat moet ik daar verder over zeggen..savond free wine and cheese night! NICE, gezellig aan de gratis wijn met kaas en overgebleven taart van de bakker(hemels) 3 canadese dames onmoet waarvan ik de namen al niet meer weet. erg gezellig.
nieuwe roomie! selena uit 'het italiaanse deel van zwitserland" ( had geen idee dat er een italiaan deel was..) gezellig samen naarde eumundi markets geweest dit is de grootste markt in de buurt.
met yorick gezellig sushi gehaald LEKKER!! avonds tas weer inpakken,morgen fraser!

7nov-9nov fraser

de ferry legt hier aan t strand aan, iets anders dan op ameland. onze 4wd dr op and go! om te beginnen een lekkere lunch en een praatje over de dingos en de dingo die regelmatig op t camp komt. 'als ze te dicht bij komen gewoon slaan met een stok"... ik en dieren slaan... dach t nie! daarna in de jeep op de beach-snelweg ook wel landingsbaan voor vliegtuigen..
40 minuten op blote voeten door t mulle zand gelopen met blaren op mn voeten..was erg blij toen ik bij het mooie lake wabby aankwam, wat helemaal groen is gekleurd door de teatree bomen die er omheen staan. ook zwemmen hier van die visjes in die je dode huid op eten, echt super grappig!lekker zwemmen en daarna terug naar het camp om lekkere steak te eten. al de sunset gezien, de sunrise en nu de moonrise! wat gaaf echt super mooi! hop naar bed ! moet zeggen als dingos snachts in t donker rond je tent lopen, en je hebt geen stok, dan zou je willen dat er een had!
dag 2 fraser, lekker ontbijten op onze camping met gebakken eieren!jummie! sochtends samen met claire en de dingostick naar t politiebureau gelopen om te plassen, liggen er 2 schildpadden te sekse in t water! zie je ook niet elke dag. weer op weg, ik achter het stuur, door een rivier heen rijden! super gaaf. op naar de Kirra Sandblown, soort mega duinen. daarna bij een riviertje bodypainting met zand! hierna het Maheno Shipwreck, pinnacles(rots van zand) daarna takki headland/indian head. als afsluiter naar de champagne pools, op de terugweg stoppen we op t strand om een soort schelpjes op tegraven om die vervolgens savonds te koken en op te eten!erg gezellig en lekker! onze gids dave komt na t eten naar ons toe, 'kom ik moet jullie wat laten zien op t strand" wij mee, lichtgevende algen! super gaaf, door t water heen rennen en t geeft licht!
dag 3 fraser, laatste nachtje in t tentje gehad geen dingos vanacht dur prima geslapen! zal wel blij zijn als ik vanavond in een hostel zit met een lekkere warme douche! lekker ontbeten met gebakken eieren weer! nu naar lake mckenzie, WAUW super helder water en super fijn wit strand, dit zand gebruikt naza om hun telescoop lenzen van te maken! wij gebruikte het om eens flink te srubben! daarna lekker zwemmen, weer met teatreeolie dus we hoevenniet meer naar de spa. hierna nog even naar elicreek, om als krokodillen mee te gaan met de stroming in dit mega heldere water.
Ik weer achter t stuur, om vervolgens een mega hobbelweg de bergen in te nemen naar 'central station" hier lekker geluncht nog een wandeling gemaakt door t regenwoud langs de heilige rivier mangooba creek. heel gaaf. nu afscheid nemen en naar hervey bay.

9nov 12 nov hervey bay.

ik merk dat ik nu wat meer de tropische warmte te gemoed ga, 31 graden en geen zuchtje wind. afkoelen aan t strand is ook geen succes want het zand is zo heet dat je er niet met je handdoekje op kunt liggen. dan maar in t water liggen... verder is hier ook niet veel te doen de dichtsbijzijnde winkels zijn een half uur lopen!
nu ben ik in agnes water, dicht bij the town of 1770, een van de eerste plekken waar captain cook is geweest, vanmiddag op super coole scooters met een groep de omgeving ontdekken en opzoek naar wilde kangaroos! mis jullie! xx

• 13 November 2014 - 07:53

Anja:

geweldig Sanne wat een mooie trip, en spannende verhalen. Herkennen wij je straks nog wel als je weer op Ameland bent ?veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende verhalen!

• 13 November 2014 - 12:04

Patricia:

Hé Sanne , te gek !!!
    Heerlijk zo'n adventure trip !1
    Volgens mij geniet je volop , hoe duurt je rondreis en ga je dan voor een langere tijd op 1 vaste plek zitten ?

Enjoy live there , X Patricia en Bert

• 13 November 2014 - 18:03

Karin:

wat een super tijd heb je daar! Volgens mij kom je niet meer terug! Geniet er maar van, je hebt het verdiend. X

• 13 November 2014 - 18:31

Rob:

Hoi meisje, wat heb je weer een heerlijk stukje over dit mooie avontuur geschreven, los van onze telefoontjes en Skype kijk ik steeds weer naar je verhaal uit. Had je die stok bij je de Dingo's te leren ze weer terug te brengen, of om ze te leren een pootje te geven? Vandaag hoorde ik dat het daar de komende dagen erg warm gaat worden, 45 graden of zoiets. Het is een goede training voor het avontuur wat je begin "December" gaat ondernemen. 10 dagen in de wildernis! Ik ben heel nieuwsgierig hoe dat zal zijn. Hele dikke kus van je Pa xxxx

• 14 November 2014 - 08:52

Rob.koudijs@hotmail.com:

Jaaa fantastisch om te lezen die reisverslagen ! En wat een leuke foto's.
    Hier niets nieuws onder de zon , rob en ik zijn nog steeds getrouwd ;-)
    Geniet er maar lekker van SanniePannie en tot het volgende reisverslag.
    Enne...we missen jou ook hoor!!! Heel veel liefs XXX

• 17 November 2014 - 21:57

Max En Daphne:

Super leuk om te lezen Sanne!

Have fun!!!
    Dikke kus